فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
آزمون هوشی وکسلر کودکان و آزمون تنظیم تصاویر وکسلر و آزمون حافظه ارقام وکسلر
مقیاس هوش وکسلر برای کودکان در سال 1949 به وسیله دیوید وکسلر به منظور سنجش هوش کودکان تهیه شده است. این مقیاس در سال 1974 تجدید نظر شد و پس از هنجاریابی، مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان نام گرفت. این مقیاس از 12 خرده آزمون (شامل مقیاس کلامی و مقیاس عملی) تشکیل شده است (پاشاشریفی، 1384). این آزمون، در سال های 1363 و 1364، زیر نظر یک گروه از متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی به سرپرستی سیما شهیم در دانشگاه شیراز ترجمه و انطباق داده شد. به منظور تعیین پایایی مقیاس، پایایی دوباره سنجی آزمون ها و هوشبهر ها و ضرایب پایایی تنصیفی آزمون های این مقیاس مورد بررسی قرار گرفت. در پایایی دوباره سنجی، ضرایب ضرایب پایایی آزمون ها از 44/0 تا 94/0 (میانه ضرایب پایایی 73/0 است) و در پایایی تنصیفی، ضرایب پایایی آزمون ها از 42/0 تا 98/0(میانه ضرایب پایایی 69/0 است) متغیر بود. در بررسی اعتبار همزمان این مقیاس با مقیاس ویپسی، ضرایب همبستگی هوش بهرهای کلامی، عملی و کل دو مقیاس به ترتیب 84/0، 74/0 و 85/0 به دست آمد (شهیم، 1383). در این پژوهش به منظور ارزیابی بازداری پاسخ و حافظه کاری به ترتیب، از خرده آزمون های عملی تنظیم تصاویر و حافظه عددی معکوس وکسلر استفاده شده است.
الف) خرده آزمون تنظیم تصاویر:این خرده آزمون شامل 10 مجموعه کارتهای سه تا ششتایی است. هر دسته از کارتها به طور نامرتب به آزمودنی ارایه میشود، او باید آنها را به گونهای منظم و مرتب کنار هم بگذارد تا داستانی را نشان دهد. نمره ی بالا در این خرده آزمون، نشان دهنده این است که: 1- افرادی دقیق وماهرند، 2- هوش اجتماعی بالا دارند، 3- پیامد عمل را می توانند پیش بینی کنند. همچنین، نمره ی پایین در این خرده آزمون نشان دهنده: 1- محدودیت فکری آزمودنی، 2- عدم توانایی برنامه ریزی کارها، 3- در درک و لذت بردن از لطیفه ها ضعیف هستند، 4- در روابط میان فردی و برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند (مارنات، 2003؛ به نقل از پاشاشریفی و نیکخو، 1386).از آنجا که بازداری پاسخ مستلزم توالی، ترتیب، برنامه زمانی، و حل مسأله میباشد برای بررسی بازداری از خرده آزمون تنظیم تصاویر استفاده شده است.
ب) خرده آزمون حافظه ارقام وکسلر: در این آزمون، فهرست هایی از 3 تا 9 رقم به طور شفاهی ارائه می شوند و آزمودنی باید آن ها را از حفظ بازگو کند. در بخش دوم این آزمون، آزمودنی باید ارقامی را که می شنود (2 تا 8 رقم) به طور معکوس بازگو کند (براهنی، 1362؛ به نقل از غنائی و همکاران، 1387). گاهی هنگامی که آزمودنی می خواهد رقم فعلی را بیان کند، رقم قبلی را فراموش می کند. ارقام معکوس پیچیده تر است، آزمایش شوند معمولاً باید اطلاعات را برای مدت بیشتری در حافظه نگه دارد و همچنین، پیش از بیان مجدد، باید ترتیب آن ها را تغییر دهد. به این ترتیب، عملکرد خوب در ارقام معکوس احتمالاً توانایی شخص را در انعطاف پذیری، تمرکز و شکیبایی در برابر فشار روانی منعکس می سازد. ضریب اعتبار بازآزمایی در فاصله های زمانی 6 تا 4 هفته، برای فراخنای ارقام تا 88/0بود (وکسلر، 1987؛ به نقل از غنائی و همکاران، 1387). راهنمای وکسلر کودکان، بیانگر این مطلب است که همسانی درونی برای نمره های خرده مقیاس اولیه دارای دامنه 74/0 تا 93/0 در مورد همه گروه های سنی است (پاشاشریفی، 1384).
پرسشنامه منبع کنترل راتر توسط راتر برای سنجش انتظارات افراد درباره ی منبع کنترل تدوین و دارای 29 ماده است که هر ماده دارای یک جفت سوال (الف و ب) می باشد. این آزمون ارتباطی با هوش و جنسیت ندارد و برای سنجش منبع کنترل در بزرگسالان تهیه شده است. از 29 ماده این پرسشنامه، 6 ماده به صورت خنثی است (ماده های 27، 24، 19، 14، 8 و 1) که منظور از آزمودن را برای آزمودنی پوشیده نگه می دارند. 23 ماده کلید ...
خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان این خرده مقیاس از 5 سوال تشکیل شده است که برخی به صورت بله- خیر و برخی به صورت کم، گاهی و زیاد نمره گذاری میشود. سوالهای این مقیاس درباره فراونی خودجرحی در همسالان، گفت و گو با همسالان درباره خودجرحی و نقش خودجرحی در شروع و تداوم خودجرحی است. سوالات این خرده مقیاس برگرفته بخشی ازسیاهه خودجرحی اتوا (کلایتر، نیکسون ،2003 به نقل از برویر، مارتین،فرینت ...
این آزمون رفتار های مذهبی را در موقعیت های بالینی و پژوهشی می سنجد و متغیر های مذهبی را در مداخله هایی که به نوعی از روش های مذهبی استفاده می کنند ، کنترل می نماید . این آزمون از یک پرسش نامه شصت سوالی تهیه شده است که سه عامل ( پایبندی مذهبی دو سو گرایی و نا پایبندی مذهبی ) را مورد سنجش قرار می دهد . در عامل پایبندی مذهبی فرد بی تردید رفتار خود را بر اساس معیار های مذهبی تنظیم می کند و ...
این پرسش نامه ، دارای پنجاه بعد و ده مولفه می باشد که میزان رضایت از زندگی زناشویی را می سنجد . مولفه های این پرسش نامه ارتباط کلامی و غیر کلامی، پایبندی مذهبی، حل تعارض، مدیریت مالی، روابط جنسی، فعالیت های اوقات فراغت، مسائل شخصیتی فرزندان و فرزند پروری، نقش زن و مرد و صله ارحام می باشد .(جدیری 1387 ،143). این مولفه ها از طریق تحلیل متون دینی در حوزه قرآن کریم و روایات ائمه معصومه (ع) به دس ...
در مطالعه حاضر از شاخص خودافشاسازی پریشانی (کان و هسلینگ، 2001) برای اندازهگیری میزان خودافشاسازی فرد استفاده گردید (پیوست 4). این مقیاس 12 گویه دارد که نشاندهنده میزان راحتی افراد در گفتگو راجع به پریشانیشان است. این مقیاس در یک طیف لیکرت 5 درجهای طراحی شده است و پاسخ به گویهها از یک (کاملاً مخالفم) تا پنج (کاملاً موافقم) نمره میگیرند. سازندگان مقیاس، یک عامل ...
آزمون راهبردهای مقابله ای[1] (روش های مقابله): این پرسشنامه نیز دارای 32 سوال، چهار گزینه ای است که توسط مووس و بلینگر تدوین و طراحی شد. و متمرکز بر دو بخش است - راهبرد مقابله ای مساله محور (انجام عملی یا اندیشیدن و ارزیابی مشکل پیش آمده) - راهبرد مقابله عاطفه محور به هیجان و احساسات متعاقب با رویداد می پردازد بیشتر جنبه دفاعی دارد و در جهت حل مشکل پیش آمده چندان مفید نبوده (غیرموثر)اند . .ضر ...
پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل sps آزمون حمایت اجتماعی : پرسشنامه حمایت اجتماعی (SPS) توسط کاترونا و راسل (1987)ساخته شد و دارای 24 سوال 4 گزینه ای(کاملا مخالفم:1 تا کاملا موافقم:4 ). این ابزار به بررسی وضعیت حمایت اجتماعی از نظر بالا یا پایین بودن مقدار وجود آن در هر گروه سنجیده می شود. این ابزار دارای 16 مولفه میباشد.این ابزار برای ارزیابی میزان اعتقاد به حمایت اجتماعی ...
با توجه به تئوریها و پژوهشهای انجامشده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز: فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول ...
پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف : مشتمل بر 18 سؤال که به صورت مقیاس 5 درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره1، مخالفم نمره2، نظری ندارم نمره3، موافقم نمره4، کاملاً موافقم نمره5) است. پرسشنامه مؤلفه ها یادگیری سازمانی مهارت های فردی مدل های ذهنی چشم انداز مشترک یادگیری تیمی تفکّر سیستمی درگیری شغلی ____ نوآوری سازمانی ____ روایی پرسشنامه ها: علی رغم این که هر سه پرسشنامه&zwn ...
پرسشنامه ي رضایت شغلی بري فیلد و روث (1951 )، شامل 19پرسش ساده و قابل فهم است، که از طریق سنجش لیکرتی به ارزیابی رضایت ازکار و حرفه میپردازد. پاسخ به پرسش ها به شکل زیر نمره بندي میشود: 1- کاملا مخالفم 2- مخالفم3- نظري ندارم 4- موافقم 5- کاملا موافقم. دامنه ي نمره هاي احتمالی میان 18 تا 90 گزارش شد. نمره هاي بالاتر نشان دهنده ي رضایت شغلی بیشتر فرد می باشد . بري فیلد و روث پایایی این ابزار 87 درصد ...
خود تنظیمی در این پرسشنامه دارای دو خرده مقیاس کاربرد راهبرد شناختی و خود تنظیمی ( مدیریت منابع و فراشناخت با هم ) است. خرده مقیاس کاربرد راهبرد شناختی دارای 13 سؤال و خرده مقیاس خود تنظیمی دارای 9 سؤال است که جمعاً 22 سؤال پرسشنامه را تشکیل می دهند. روایی روایی پرسشنامه سبک مدیریت کلاس به دو روش محاسبه شده است: الف) کسب نظر متخصصان درباره صحت گویه ها و هماهنگی با ابعاد متغیر که در مجموع با توجه ...
این پرسشنامه را یی یسن چن در سال 2004 ساخت و خود پنداره را در سه سطح عمومی، آموزشگاهی و غیر آموزشگاهی موردسنجش قرارداد. این پرسشنامه از نوع خود گزارشی است که شامل 15 عبارت بوده و پاسخها بهصورت مقیاس لیکرتی چهارگزینهای از کاملاً موافق (4 نمره) تا کاملاً مخالف (1 نمره) نمرهگذاری شده است و نمرهگذاری همه عبارات بهصورت مستقیم است. ضریب پایایی این آزمون از طریق همسان ...
مقیاس سنجش جوسازمانی پلاس دلتا (2011) مقیاس جوسازمانی (پلاس دلتا، 2011)، دارای 40 گویه و شامل 8 زیر مقیاس میباشد که عبارتاند از: طراحی سازمانی شامل گویه های 1 تا 5، ویژگیهای شخصیتی شغل شامل گویه های 6 تا 10، روابط میان همکاران شامل گویه های 11 تا 15، فرهنگ محیط کار شامل گویه های 16 تا 20، مدیریت ارشد شامل گویه های 21 تا 25، سرپرستی مستقیم شامل گویه های 26 تا 30، فرایندهای کاری ...
در اين پژوهش براي سنجش عزت نفس سازماني از پرسشنامه عزت نفس سازماني كه توسط پيرس ، گاردنر، كامينگز و دان هام( 1989 ) ساخته شده، استفاده گرديد . اين پرسشنامه داراي ده عبارت است كه اعتقاد و باورهاي كار كنان و ارزشمندي آنها را در محيط سازمان در مقياس ليكرت از نمره ۱ (كاملاً مخالف ) تا نمره ۵ (كاملاً موافق) ارزيابي مي كند . پايايي اين پرسشنام ...
پرسشنامه SNAP-IV. یک مقیاس درجه بندی در امر تشخیص اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی است که اولین بار در سال 1980 به کوشش سوانسون، نولان، و پلهام براساس توصیف های رفتاری اختلال نارسایی توجه در سومین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ساخته شد. این پرسشنامه دارای یک مقیاس 18 سوالی است که والدین یا معلمان می توانند آن را پاسخ دهند. نه سوال اول نشانه های رفتاری ریخت غالبا بی توجه و نه سوال دوم نش ...
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
پايايي و روايي اين پرسشنامه در سال 2013 درمدرسه راهنمايي دولتي ناحيه مالاكاند خيبر پاختونخوا پاكستان توسط احمد اقبال (بخش آموزش دانشگاه مالاكاند پاكستان) و سعيد همدان (مدرسه تحقيقات آموزش از دانشگاه تكنولوژي مالزيا) و زب آلام (بخش تحقيقات مديريت دانشگاه مالاكاند) و صيحت اله (بخش علوم كامپيوتر مالاكاند) و خليل الرحمان (دانشجوي دكتراي آموزش از دانشگاه لاهور پاكستان) به اثبات رسيده اس ...
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخه های محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشه ی محکمی داشتهباشد... هدف های آموزشی در این مرحله عبارتنداز: 1- برنامه ریزی 2- رعایت نظم و قواعد حل مسئله و احترام گذاشتن به ایده ها و افکار دوستان و هم کلاسیها در طی بحث و گفتگو 3- ترتیب بن ...
نشان داده شده است که الگوهای رفتاری ویژه ای که رفتار سنخ الف یا « بیماری شتابزدگی» نام گرفته اند، در سطوح بالای فشار روانی نقش دارند. دو تن از متخصصان آمریکایی قلب به نام های فریدمن و روزنمن (1974) دریافتند بیشتر کسانی که دچار بیماریهای رگهای اکلیلی قلب و سکته های مغزی شده اند، طبیعت همانندی داشتند و از آن جا که آنها نمی توانستند خود را با زندگی تازه ای که به بهبودی آنها کمک می کرد سا ...
سیاهه نشانه های جسمی توسط پاول و انرایت طراحی شده است.پاسخ های آزمودنی بر اساس یک مقیاس چهار نمرهای (2،1،0و3) نمره گذاری می شوند نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
هدف: اين ابزار ديدگاه فرد نسبت به موفقيت را مورد ارزيابي قرار ميدهد. نحوه تكميل: عبارات زير را بخوانيد و مطابق مقياس مورد نظر، گزينه انتخابي را با علامت دايره مشخص كنيد. الف= موافقم ب= تا اندازهاي موافقم يا نميدانم. ج= مخالفم نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...